Regulamin sklepu internetowego
§ 1 Definicje
- Dni robocze – dni od poniedziałku do piątku za wyjątkiem dni ustawowo wolnych od pracy
w Polsce. - Konsument – osoba będąca konsumentem w rozumieniu ustawy Kodeks Cywilny.
- Konto użytkownika – nieodpłatna funkcja Sklepu (usługa) pozwalająca Kupującemu na
założenie indywidualnego konta użytkownika w Sklepie, uregulowana odrębnym,
dostępnym w Sklepie regulaminem. - Kupujący – każdy podmiot dokonujący zakupów w Sklepie.
- Przedsiębiorca – podmiot niebędący Konsumentem.
- Regulamin – niniejszy regulamin.
- Siedziba – siedziba Sprzedawcy wskazana w Regulaminie.
- Sklep – sklep internetowy https://edushop.com.pl prowadzony przez Sprzedawcę pod adresem Rąbieńska 103F, 94-244 Łódz
- Sprzedawca – wpisany do CEIDG, prowadzący
działalność gospodarczą pod firmą EduShop z siedzibą w Łodzi ul. Rąbieńska 103F,
NIP 727285754, nr REGON 520682327 - Towar – rzecz ruchoma oraz treści cyfrowe oferowane przez Sprzedawcę za pośrednictwem
Sklepu - Umowa sprzedaży – umowa zawarta na odległość między Kupującym a Sprzedawca za
pośrednictwem Sklepu.
§ 2 Dane kontaktowe
- Adres: Rąbieńska 103F, 94-244 Łódz
- Adres e-mail: elekenusakafajter@gmail.com
- Telefon: +48 884695035
- Sprzedawca informuje, że w przypadku połączeń telefonicznych zastosowanie ma taryfa
podstawowa operatora telekomunikacyjnego, z którego korzysta Kupujący. Sprzedawca
zwraca uwagę, że koszt połączeń innych niż krajowe może być wyższy od połączeń
krajowych – w zależności od taryfy operatora Kupującego.
§ 3 Złożenie zamówienia - W celu zawarcia poprzez Sklep umowy sprzedaży ze Sprzedawcą w pierwszym etapie
należy dodać towar do koszyka, a także, jeśli ma to zastosowanie, określić jego parametry. - Następnie Kupujący podaje swoje dane (w tym adres do wysyłki zamówienia), wybiera
metodę dostarczenia zamówienia oraz sposób płatności. - W momencie potwierdzenia przez Kupującego zamówienia i zaakceptowania Regulaminu
następuje zawarcie umowy sprzedaży. - Kupujący może założyć w Sklepie Konto użytkownika, ale nie jest to konieczne do złożenia
zamówienia.
§ 4 Koszt zamówienia
- Ceny podane w Sklepie są cenami brutto, tj. zawierają właściwy dla danego kraju podatek
VAT. - Na całkowitą cenę zamówienia składa się cena brutto za towar oraz koszt dostawy towaru
widoczne w Sklepie podczas składania zamówienia. - W przypadku, gdy zamówienie może się wiązać z dodatkowymi, innymi niż wskazane w
ust. 1 oraz 2, opłatami po stronie Kupującego spoza Polski, informacja o tym pojawi się
podczas składania zamówienia w Sklepie, przed zawarciem umowy sprzedaży.
§ 5 Płatności
- Za zakupione w Sklepie towary Kupujący może zapłacić, w zależności od sposobu zapłaty
wybranego podczas składania zamówienia:
1) za pośrednictwem internetowej platformy płatniczej PayU lub Przelewy24,
2) przelewem na konto Sprzedawcy
3) za pobraniem w momencie odbioru, - Szczegółowe informacje dotyczące metod płatności dostępnych w Sklepie zostaną
przekazane Kupującemu podczas składania zamówienia, przed zawarciem umowy
sprzedaży. - W przypadku, gdy Kupujący wybrał metodę płatności, o której mowa w ust. 1 lit. a) oraz b),
za zamówienie powinien zapłacić w terminie 14 Dni roboczych od dnia zawarcia umowy
sprzedaży.
§ 6 Realizacja zamówienia
- Zakupione w Sklepie Towary dostarczane są za pośrednictwem firm kurierskich oraz Poczty
Polskiej w zależności od wybranego kraju dostarczenia towaru. Szczegóły w zakresie
dostępnych dla danego kraju możliwych sposobach dostarczenia towaru znajdują się w
Sklepie. W przypadku treści cyfrowych dostarczenie następuje przez udostępnienie linku do
pobrania pliku. - Koszty dostawy towaru będą widoczne podczas składania zamówienia.
- Wszelkie dokumenty związane z transakcją przesyłane będą na adres e-mail podany przez
Kupującego w trakcie składania zamówienia, na co Kupujący wyraża zgodę. - Na czas realizacji zamówienia, który liczony jest od momentu zawarcia umowy sprzedaży,
składa się czas potrzebny na wysłanie towaru oraz czas potrzebny na dostarczenie towaru. - Czas wysłania towaru przez Sprzedawcę określony jest w opisie każdego z produktów w
Sklepie. - W przypadku, gdy na zamówienie składa się kilka produktów – termin realizacji całego
zamówienia odpowiada terminowi realizacji dla produktu o najdłuższym czasie realizacji. - W przypadku, gdy Kupujący zdecydował się na płatność z góry za zamówienie, rozpoczęcie
realizacji zamówienia nastąpi po otrzymaniu przez Sprzedawcę płatności za zakupiony
towar. - Sprzedawca jest obowiązany do dostarczenia towaru bez wad.
- Formę dokumentu sprzedażowego, Kupujący wybrać może na etapie składania zamówienia,
zaznaczając odpowiednią rubrykę w koszyku. - Sprzedawca przekaże Konsumentowi potwierdzenie zawarcia umowy sprzedaży na trwałym
nośniku najpóźniej w momencie dostarczenia towaru.
§ 7 Odstąpienie od umowy - Kupujący, który zawarł Umowę sprzedaży, może w terminie 14 dni odstąpić od niej bez
podawania przyczyny i bez ponoszenia kosztów na zasadach określonych w Rozdziale 4
ustawy o prawach konsumenta niezależnie od tego czy jest Konsumentem czy
Przedsiębiorcą, jak i od rodzaju Towaru, chyba że w opisie Towaru jest podany dłuższy
termin. - Bieg terminu do odstąpienia od umowy rozpoczyna się:
1) dla umowy, w której wykonaniu Sprzedawca wydaje rzecz, będąc zobowiązany do
przeniesienia jej własności – od objęcia rzeczy w posiadanie przez Kupującego lub wskazaną
przez niego osobę trzecią inną niż przewoźnik, a w przypadku umowy, która:
a) obejmuje wiele rzeczy, które są dostarczane osobno, partiami lub w częściach – od
objęcia w posiadanie ostatniej rzeczy, partii lub części,
b) polega na regularnym dostarczaniu rzeczy przez czas oznaczony – od objęcia w
posiadanie pierwszej z rzeczy;
2) dla pozostałych umów – od dnia zawarcia umowy. - Kupujący może odstąpić od umowy, składając Sprzedawcy oświadczenie o odstąpieniu od
umowy. Oświadczenie można złożyć na formularzu, którego wzór stanowi załącznik do
regulaminu. - Zwrot dokonanych płatności nastąpi przelewem na rachunek wskazany przez Kupującego
§ 8 Reklamacje
- W przypadku wystąpienia wady towaru Kupujący ma prawo do reklamowania wadliwego
towaru w oparciu o rękojmię uregulowaną przez ustawę Kodeks cywilny. - Reklamacje powinny być składane drogą elektroniczną na adres
reklamacje@phu-szczepan.pl lub pisemnie. - W przypadku gdy na towar została udzielona gwarancja, na podstawie, której również
można reklamować wadliwy towar, informacja o niej zostanie umieszczona w opisie towaru
w Sklepie. - Reklamacje dotyczące funkcjonowania Sklepu należy zgłaszać drogą elektroniczną na adres
elekenuskafajter@gmail.com - Konsument ma możliwość skorzystania m.in. z:
a. co do zasady bezpłatnej mediacji prowadzonej przez właściwy terenowo
Wojewódzki Inspektorat Inspekcji Handlowej, do którego należy zwrócić się z
wnioskiem o mediację. Lista Inspektoratów dostępna jest tutaj:
https://www.uokik.gov.pl/wazne_adresy.php#faq595
b. co do zasady bezpłatnej pomocy właściwego terenowo stałego polubownego sądu
konsumenckiego działającego przy Wojewódzkim Inspektoracie Inspekcji
Handlowej, do którego należy złożyć wniosek o rozpatrzenie sprawy przed sądem
polubownym. Lista sądów dostępna jest pod adresem:
https://www.uokik.gov.pl/wazne_adresy.php#faq596
c. Internetowej platformy ODR dostępnej pod adresem (zarówno dla sporów
wynikających z umów krajowych, jak i transgranicznych):
http://ec.europa.eu/consumers/odr/
d. W przypadku spraw ponadgranicznych w ramach Unii Europejskiej, bezpłatnej
pomocy Konsumentom udzielają również Europejskie Centra Konsumenckie, które
informują Konsumentów o ich prawach oraz pomagają w rozwiązywaniu
indywidualnych problemów związanych z ponadgranicznymi transakcjami. Wykaz
Centrów znajduje się pod adresem: https://konsument.gov.pl/eck-w-europie/
§ 9 Dane osobowe
- Administratorem danych osobowych Kupującego przekazanych Sprzedawcy podczas
korzystania ze Sklepu jest Sprzedawca. - Dane osobowe Kupującego przetwarzane są na podstawie umowy i w celu jej realizacji, na
zasadach określonych zgodnie z zasadami określonymi w ogólnym rozporządzeniu
Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) o ochronie danych (RODO). - Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych przez Sprzedawcę zawiera
polityka prywatności zamieszczona w Sklepie.
§ 10 Wymogi techniczne
Dla korzystania ze Sklepu niezbędne jest urządzenie wyposażone w przeglądarkę internetową z
dostępem do sieci Internet, a dla dokonywania zakupów także aktywne konto e-mail.
§ 11 Postanowienia końcowe
- Umowa sprzedaży zawierana w oparciu o niniejszy regulamin dotyczy konkretnego i
jednorazowego zamówienia – jest zawierana w celu i na czas jego realizacji. Każde
zamówienie wymaga osobnej akceptacji Regulaminu. - Umowa zawierana w oparciu o Regulamin podlega prawu polskiemu pod warunkiem, że
wybór ten nie prowadzi do pozbawienia Konsumenta ochrony przyznanej mu na podstawie
bezwzględnie obowiązujących przepisów, które miałyby zastosowanie, gdyby nie dokonano
wyboru prawa. - W przypadku ewentualnego sporu Sprzedawcy z Kupującym niebędącym Konsumentem
sądem właściwym będzie sąd właściwy dla Siedziby Sprzedawcy. - Umowy zawierane w związku ze Sklepem zawierane są w języku polskim.
- Zakazane jest dostarczanie przez Kupującego treści o charakterze bezprawnym.
Poniżej znajduje się wzór formularza odstąpienia od umowy, z którego Konsument może, ale
nie musi skorzystać:
WZÓR FORMULARZA ODSTĄPIENIA OD UMOWY
(formularz ten należy wypełnić i odesłać tylko w przypadku chęci odstąpienia od umowy)
Aleksander Walasiewicz
Rąbieńska 103F, 94-244 Łódz
NIP: 7272854754
– Oświadczam, że odstępuje od umowy sprzedaży EduShop.com.pl
– Data zawarcia umowy() /odbioru()
– Imię i nazwisko lub nazwa (firma) Kupującego
– Adres Kupującego
– Podpis Kupującego
– Data